21 augusti 2008

Evakuerad

Grannen under mig renoverar och idag luktade hela min lägenhet av stark målarfärg. Eftersom min lilla dotter inte får utsättas för något hemskt fick jag förstås panik när jag fått reda på att färgen var extremt giftig och mannen i färghandeln rådde oss att fly fältet.

Efter att ha bjudit på föreställningen "Neurotisk mor" och gråtit inför min nyinflyttade granne och taxichauffören sitter jag nu i min mammas lägenhet och försöker återfå mitt lugn.

Varför kan mitt liv inte bara få vara?

6 kommentarer:

Ingela sa...

Åh, stackare! Vad hemskt! Hoppas du kan komma till ro hemma hos mamma. Jag svarar på ditt mail imorn, jag ser i kors av trötthet nu och tidigare hade jag inget Internet för David höll på och fixade med nya routern. Kram!

Sara sa...

Oh nej! Hoppas de var förstående?
Jag började gråta häromdagen när mannen vid bordet bredvid mig på caféet tände en cigarett. "Men... ser han inte att jag är gravid?"

Nadia sa...

Gud vilken jobbig granne, förstår iofs att han vill måla om. Men kunde han inte visat lite hänsyn och väntat ett par månader?

Pumita sa...

Usch, det lät läskigt! Jag tycker att du gjorde rätt som flyttade hem till mamma. :)

Tankevågor sa...

Oj att det kan sprida sig så lukten av färg! Vad bra att du kunde flytta hem till mamma! När ska grannen bli klar med allt sin renovering? Det kan väl inte lukta lika mycket när färgen har torkat?
Läskigt att ens måla med sån giftig färg. Det finns ju alternativ.

Lisa Christensen sa...

Ingela: Känns lite lugnare, men min mamma blev förkyld också så det var att välja mellan pest eller kolera, men efter att ha rådgjort med bvc stannade jag här hon min mamma och hon är redan på bättringsvägen som tur är!
Hoppas att du haft en bra natt! Kramar till er

Sara: Känner igen mig. När jag var gravid höll jag andan om jag gick förbi någon som rökte ;)

Nadia: Grannen visste inte om att det bodde en bebis ovanför. Hon blev också förskräckt. När hon köpte färgen hade de tydligen sagt att den var ofarlig... Vi bor i ett gammalt hus och ventilationssystemet är nog tyvärr inte som det ska.

Pumita: Ja, jag är glad att jag knackade på hos grannen och fick veta vad det var för färg och kunde fly.

Londongirl: Det är någon extra stark färg som ska ta bort röklukt, plus att lukten gick genom ventilationen. Hon kommer hålla på och renovera ett bra tag, men då blir det bara måleri med vanlig färg och jag måste försöka fixa så att man kan stänga för ventilationen.