15 februari 2012

Say a little prayer for me...

Jag har förberett mig som inför ett krigsanfall. Positivt tänkande, några minuters sömn. Vällingflaskorna står förberedda och klara. Jag har bunkrat upp med kakor som förhandlingsvaror. Tänker locka hem dem med mango för att inte förfrysa i snöblåsten.

De är tre mot en. Men jag ska försöka överleva en hel dag och kväll ensam med barnen. Det är just nattningen av tre barn som jag bävar mest för. I värsta fall får vi bara somna på soffan alla fyra.

Nu håller jag andan, tar sats och går ut i snålblåsten för att hämta på förskolan... Wish me luck!

3 kommentarer:

Sandra sa...

Alltså. Jag är imponerad. Tycker att det upptar hela min värld att hålla en liten sysselsatt och nöjd ;) Håller tummarna. Du kommer fixa det galant!

Frau Atze sa...

Det här känner jag mycket väl, fast med "bara" tvá stycken, men det kräver tálamod även det. Det är det värsta att vara ensam hemma pá kvällen. Lycka till Lisa!

Kati

Lisa Christensen sa...

Sandra: Man växer med uppgiften! :)

Kati: Tack! Mitt tålamod är uttänjt som en gummisnodd nu, haha!