24 augusti 2011

Långtidslycka

Storebror och lillasyster.






Efter en snabb förlossning (fyra timmar totalt), blodförlust, blodtransfusion - och reaktion på det - mår jag toppen! Vi är ute i sensommarsolen och njuter. Vera är alldeles, alldeles underbar och jag måste nästan nypa mig själv i armen. Kan jag verkligen ha haft sådan tur som fått denna fina familj?

Det har tydligen visat sig att människor efter en händelse - lycklig eller olycklig- ändå återgår till sitt vanliga jag efter 18 månader. I 18 månader sägs alltså lyckan eller olyckans effekt hålla i sig. Men jag måste säga att det inte stämmer för min del. Mitt liv förändrades då jag mötte J och jag förändrades efter det. Min lilla familj har ändrat allt. Jag har helt nya förutsättningar för lycka nu och jag försöker att ta vara på det. Och det är inget som går över på 18 månader.

12 kommentarer:

Basilika sa...

Grattis till tösen!

Miss Marie sa...

Ni är så fina! Du ser fantastisk ut, den fräschaste trebarnsmor jag sett! Skönt att höra att du återhämtar dig efter förlossningen!

Sandra sa...

Så himla fint att se er på bilderna. Skönt att du fått börja må bra efter förlossning. Du ser strålande ut!

helen(USA) sa...

You have such a beautifull family and great life.

A sa...

Hon är helt bedårande! Grattis! Du inspirerar mig, jag vill också ha ett tredje barn och har 22 månaderna mellan de första. Kanske ska man våga med att inte dröja med trean...

Johanna sa...

Ja, du ser faktiskt strålande ut, Lisa! Och din yngsta också. Wow!

Frau Atze sa...

Stort grattis även frán mig! Ha det sá bra! Skönt att höra att du már bra. För mig är det bara 5 veckor kvar till andra flicka - can`t wait...
Kati

Lisa Christensen sa...

Basilika: Tack!

Marie: Wow, tack! Det behöver jag höra :) Känner mig så trött och sunkig, haha!

Sandra: Tack och lycka till när det är dags för dig!

Helen: Thanks, I feel very fortunate to have my family.

Anna: Kör på! Måste säga att det - hittills - har varit mycket lättare att få nr 3. både om man jämför med att bli förstagångs- och andragångsförälder. Nu har jag vanan inne. Känns fantastiskt roligt och jag kan njuta på ett helt annat sätt.

Johanna: Oh, tack! :)

Kati: Oj, vad spännande! Underbart med en till flicka :) Lycka till!

Karin sa...

Lååångt i efterskott kommer ett stort grattis från mig med! Du ser nästan oförskämt fräsch ut.

Lina sa...

Grattis, grattis, grattis!!!

Så fint med en liten Vera...

KRAM

Mia sa...

Åh hon är så naggande go!

Lisa Christensen sa...

Tack! :-)