6 april 2011

Lägesrapport

Jag skulle gärna skriva, men det är lite så här just nu:
Två inbäddade sjuklingar sitter i pappas famn på balkongen i aftonskymningen.

Ni missar inget spännande under min bloggfrånvaro. Det är sjukdomar och inomhuslekar som tråkar ut. Klossbyggen, pusselläggande, sagoläsande, låtsasmatlagning och ritande. Inget exalterande med andra ord. Häromkvällen fick barnen i alla fall dofta på våren ute på balkongen i några minuter. Under 2011 har sjukdomarna gått omlott. Ungefär som vinter/våren 2010 alltså. Vi kan märka att det är Julie som alltid blir hårdast drabbad och undrar förstås om det beror på att hon är född för tidigt. Minsta förkylning slår henne omkull.
Kan ni finna dem invirade i filten?


P.S. Att skriva detta inlägg tog nog en timme och vid ett tillfälle trodde jag att barnen hade raderat det, men jag lyckades återskapa det. Mitt eget liv är, som ni förstår, pretty much på paus...

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbara bilder.