21 februari 2011

Alla goda ting är tre

Första

London 2007. Det var december, vi var i Tesco och handlade inför en julfest. Plötsligt gungade marken under fötterna då jag gick mellan hyllorna. Det var då första misstanken kom.

Men några dagar senare började jag blöda. Vår vänner skulle komma om några timmar och festen skulle börja. Fan, inte den här gången heller alltså.

Det var några timmar till fest så jag skulle dricka bort mina sorger. Men först, ett test, för säkerhets skull bara. Så att jag skulle kunna dricka allt vin i världen.

Men plusset framträdde tydligt och omedelbart. Positivt. J grät och jag klädde om till fest. Sedan smusslade jag med alkoholfritt och var perplex hela kvällen och kunde inte riktigt fatta om jag vågade vara lycklig än.

Den 22 juni 2008 föddes älskade Julie!


Andra

Det var Danmark våren 2009. Vi hade just kommit från Seychellerna och jag satt plötsligt i kalla Skandinavien och åt en fet, dansk pölse. Vi var uppe på Danmarks högsta berg och beundrade utsikten. Sedan på väg ner från Himmelbjerget tänkte jag att det var den äckligaste korv jag ätit och sen kräktes jag upp den.

Första aningen.

Men äsch, det var ju omöjligt! Fast ändå smet jag och J in i en livsmedelsaffär i någon dansk småstad och köpte ett test.

Som var positivt.

Den 22 januari 2010 föddes älskade Emil!


Och nu, kära läsare, vill jag att ni sätter er ner. Ta ett djupt andetag, såja, lugn och fin... för nu kommer bomben!
 
 
Tredje
 
Jag stod och stekte köttbullar åt Julie och sa: "Mmm, det verkar faktiskt gott med köttbullar!" (Jag avskyr köttbullar.)

J (halvt på skämt): "Är du gravid?"

Första aningen.

Sedan några dagar senare köpte jag ett test bara för att få det bekräftat. Att det inte var något alltså. Ute på Karlavägen ringde jag J på mobilen. "Jag är gravid."

Så om allt går som vi hoppas dyker den tredje musketören upp omkring den 10 augusti.

Hallå...! Är ni kvar..? Har ni svimmat? Jo, jag vet - tre barn på tre år. Jo, det blir kanske lite hektiskt. Jo, men jag vet, vi är inte sansade... Nej, det är inte synd om oss och ja, vi är galna!

27 kommentarer:

Lina sa...

Aaaaaa, vad underbart! Coolt med tre barn på tre år.

Sitter här med ett stort leende. GRATTIS

Millan sa...

hahaha, vilket harligt inlagg!! Grattis!!!! Och Galet ar bra tycker jag :-)

nurseblog sa...

Så underbart! Ett riktigt stort grattis!
Ha en jättefin kväll!

Johanna sa...

:) Härligt ju! Det kommer att bli toppen!

Kramar till er allihop!

Karin sa...

Wow! Grattis! Jag är nästan mest fascinerad över att ni hinner tillverka dem... :) Den här gången tänker jag inte haka på, två stycken på två år får räcka för mig.

Stora kramar!

Frau Atze sa...

Grattis! wow . jag haller verkligen tummarna att du orkar men njut sa mycket du kan! Skönt att höra nagot av dig!

Kati

Mormor sa...

Han/hon är välkommen! Tre stycken på raken är också en variant. Livet följer sällan en standardmall som ser likadan ut för alla.

Anonym sa...

Vad roligt, GRATTIS :) !!!
Kram, Emma (Nice)

Lisa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lisa Christensen sa...

Tack för gratulationerna!

Lina: Det blir intensivt, men förhoppningsvis bra.

Millan: Man måste nog vara galen för att våga tre barn på tre år, haha!

Nurseblog: Tack!

Johanna: Visst blir det toppen! För er också :) Kram

Karin: Hahaha! Det är jag också förundrad över... Kram

Kati: Jag har inget val, jag MÅSTE orka ;)

Mormor: Ketchupeffekt!

Emma: Tack och kram!

Ann sa...

Underbart! Ytterligare en till mini-Lisa gör världen ännu bättre :-) Kram!

Tankevågor sa...

Helt UNDERBART Lisa!!! :-))
Klart det kommer att gå bra! Tänk vad roligt de kommer att ha med varandra när det växer upp. Intensivt ja visst men helt underbart! :-)
Stort varmt GRATTIS från mig!
Kramar i massor.

Rebecca sa...

ÅH! Gratulerar. Hoppas du mår bra och att allt går som önskat.

Tova sa...

åh... men WOW! Grattis till nytillskottet :) kanske slutar du som min mamma, som fick 4 barn på 5 år... hihi!

(Själv fick jag en son 16 januari förra året - och tycker fortfarande tanken känns overklig att jag ens KAN bli gravid igen ;))

maja...Style & Life by Leia sa...

Men oj...ja jag svimmade faktiskt nästan:)
GRATTIS....JÄTTEGRATTIS! fantastiskt men samtidigt så underligt på nåt vis....jag vet ju vad du har slagits med för tankar och själv vågar jag inte än....om någonsin...men jag älskar dig för att ni vågade igen....och IGEN:)

Underbart...puss på er

Johanna sa...

Men herregud! Jag tycker bara det är skitroligt. :) Grattis!!! Vad tuffa ni är!

Johanna sa...

Och du – de tre syskonen kommer ha så mycket glädje av varandra!

Tova sa...

usch, ja det verkar absolut vara nåt otrevligt virus som går just nu :( hoppas att både din Emil och min ELliot kryar på sig snart!
Kram

♥ Sanna ♥ sa...

Grattis !!!!
Helt underbart, och det finns inget bättre !!!
Kram

R i Prag sa...

Hallå, Jag är kvar men jag svimmar, är ni galna?
;-)

Lisa sa...

Men oj, det hade jag helt missat! Vad roligt! STORT GRATTIS till er bada.

Massor med kramar fran Lisa

Miss Marie sa...

Grattis! Åh, jag fick ståpäls när jag läste det, hur underbart som helst! :) Njut av varje (även de jobbiga!) stund!

Sandra sa...

Men så fantastiskt ! Grattis, grattis, grattis !

Nilla sa...

Kul! Lite galet också, men kul. Ha det bra och lycka till!

Lisa Christensen sa...

Tack, tack, tack för alla gratulationer!!
xxx

Pumita sa...

Ååh, så roligt för er! Nej, jag svimmade inte men lite överraskad blev jag allt. =) Allt gott!

Helena sa...

Åh...fantastiskt! GRATTIS! <3