12 januari 2010

Snart...

Julie 18 månader och snart storasyster

Jag har tänkt att jag ska skriva något här, men när jag tassar in i bloggvärlden igen har jag liksom kommit av mig... Känner mig som en nybörjare, vet inte riktigt längre hur man gör, hur man skriver en blogg...
.
Igår när jag stod i snön och väntade på bussen och just hade varit på sjukhuset för kontroll stod en kvinna bredvid mig och väntade på flygbussen. Vi väntade i ett gnistrande vinterlandsskap, vykortsperfekt med snöstoff som föll som glitter från träden i solskenet och knaster under fötterna. Jag kände förväntan i luften, den där förväntan som när man ska ut och resa. Jag såg på kvinnans packade resväska. Det där brukade vara jag, det där brukade vara mina äventyr. Nu står jag här i väntan på något helt annat, med helt nya äventyr framför mig. Hemma har jag en packad BB-väska och ovanför sängen hänger en takgunga.
.
Man skulle kunna säga att jag har gått över tiden med nio veckor idag. Jag har gått hela nio veckor längre än med Julie. Men jag är inte trött på det, vågar aldrig bli trött på det. Som före detta prematurmamma vågar man inte bli trött på graviditeter. Men det underlättar att jag mår bra. Det känns inte hårt och det känns absolut inte lika tufft som att få förhandsvisningen av dessa veckor. Men jag ska inte älta det där mer. Denna tid har varit helande för mig.
.
Nu är väntan snart över. Håll tummarna för att allt går bra!

22 kommentarer:

Rebecca sa...

Skönt att få ett livstecken från dig. Självklart hålls både tummar och tår för att allt går bra.
Ta hand om dig.

Karin sa...

Jag var galet less när jag hade gått 12 dagar över tiden med Ella - i den israeliska augustihettan... Fast i efterhand är jag väldigt tacksam över att jag slapp gå igenom vad du gjorde (även om jag tycker att nästa får ta och komma ut runt v 38+2!).

Håller tummarna och ser fram emot att höra hur det har gått och hur Julie gillar att vara storasyster.

Rickard sa...

Jag håller både tummar och tår.

Anonym sa...

Hej Lisa,

Så glad för din skull att allt gått så bra hittills :)!
8 veckor kvar för min del, känns så spännande!

Stor kram, Emma

Lisa sa...

Vad skönt att det gatt bra sa här langt och himla kul att se dig pa bloggen! Det klart att jag haller tummarna att det fortsätter att ga fint.

Kram Lisa

♥ Sanna ♥ sa...

Sötis, jag ser direkt när du lägger upp ngt och då har man alltid ngt bra att läsa för det är det !!!
Lycka till och det kommer att gå kanonbra ska bli såå kul att få se den nya familje medlemmen.
KRAM

tilda - änglamamma till Liam sa...

åh va skönt att höra att allt är bra med er... håller tummarna för att allt går bra (; när är det du är beräknad till?
hoppas ni haft ett trevligt jul och nyårsfirande också :) kramkram

Lotta sa...

Du har mina tummar! :) Lycka till!

barajagjohanna sa...

Jag håller mina tummar stenhårt!!!

Emmama sa...

Jag håller också tummarna för att allt går riktigt bra! Kram från Skottland.

Ida sa...

Vilken underbar resa, lycka till!
/Kram Ida

Ida sa...

Vilken underbar resa, lycka till!
/Kram Ida

Tankevågor sa...

Åh vad roligt med en uppdatering här! Blir så glad att läsa att allt är bra med dig och er och underbar bild på lilla Julie!

Självklart har du mina tummar och tankar!!
NÄR är det beräknat nu igen?

Varma kramar från mig!

Helena sa...

Jag håller tummarna SÅ hårt! Och är väldigt glad för ett livstecken från dig söta du!
Stor kram till dig och din växande familj..!

Lisa Christensen sa...

Tack alla för era tummar! :) Nu har jag gått över tiden med en dag. Det var beräknat till den 15 januari. Helt ofattbart att jag har kommit så här långt. Och nu dammsuger jag, skurar golv, springor i trappor, går långpromenader och inget händer!!! Tänk, här har man gått och oroat sig för att h*n ska komma för tidigt och så hålls man på halster istället... Nu får jag vad jag tål, haha!

Uppdaterar så snart det är något nytt...

kramar!

Haydee sa...

Vad skönt att höra att du t.o.m. gått över tiden nu! Det låter bra det!

Njut av de sista dagarna som gravid nu! :)

MAJA: Style & Life by Leia sa...

Jag håller och håller och håller tummarna för allt vad jag är värd. Är så glad för din skull (er skull) att det har gått såhär bra än så länge...
Tycker att det är så starkt av er att våga ta steget igen...vet inte om jag någonsin kommer känna mig redo för det men för varje lite steg framåt du gör så tänds ett litet hopp hos mig.

kramar

Lisa Christensen sa...

Ja, det känns som en revansch att gå över tiden!

Maja, den här graviditeten har varit så läkande för mig och jag hoppas verkligen att du får uppleva samma sak!

Kramar

Ami sa...

Så söt hon är!

Hanna sa...

Hej Lisa,
Tänk, jag hittade till din blogg så sent så att jag bara hann med en kort, kort period innan du tog bloggpaus, och ändå går jag in här titt som tätt för att se hur det går!
Har roat mig med att surfa runt och läsa gamla inlägg - otroligt roligt att läsa om paradislivet, att ni faktiskt tog chansen och provade på det.
Stort lycka till med kommande bebisen och livet som tvåbarnsmor, och jag fortsätter titta in här i väntan på nya inlägg så småningom... :)
/Hanna

Millan sa...

Jag haller tummarna for att det gar kalasbra den har gangen. Och det gor det sakert ocksa!! Sa fin hon ar Julie! kram

Linalotta sa...

Hoppas det lilla syskonet tittat ut nu...
Väntar med spänning på en ny uppdatering ;)

KRAM