20 mars 2007

Jobbigt på jobbet

I ungefär tre månader nu har jag haft en mycket pressande situation på jobbet. Av alla i vårt team har jag fått den tyngsta bördan och jag har ungefär tre-fyra gånger så mycket arbete som de övriga. Jag har fått de tyngsta posterna. Nu har stressen pågått så lång tid att jag börjar må fysiskt dåligt av det. Jag har talat med alla chefer som finns på företaget, men det har inte hjälpt speciellt mycket. Om en vecka kommer jag att gå ner på deltid (för att jag ska ha tid att ägna mig åt mina kreativa projekt), men jag kommer fortfarande att ha samma arbetsbörda och jag har mer än 100% arbete redan nu. Jag kan inte ens föreställa mig hur jag ska kunna göra mer än en heltidsarbete på tre dagar. Jag lämnade in min avskedsansökan tidigare, men då bönade de mig om att inte sluta och tillmötesgick mina önskemål gällande deltiden. Jag kunde säkert ha förhandlat om lönen också för de är så desperata, men det gjorde jag inte. Jag vill bara vara på en arbetsplats där jag kan trivas och inte behöver jobba ihjäl mig.

Annars är allt bra. Värmeböljan är över och det snöade idag och igår. Engelsk snö, sådan där snö som smälter bort så fort den träffar marken. På torsdag ska jag och Jakob åka till Danmark och fira hans mamma som fyller 60 år. Hon har bjudit hela familjen på spa. Det blir ett välbehövligt avbrott från den engelska vardagen och förhoppningsvis kan man komma tillbaka med förnyade krafter.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kära lilla vännen - du måste ta hand om dig!! Jag blir så ledsen när jag hör om hur stressigt du har det. Men ibland blir det så där, det är vad man får för att man är duktig och ambitiös. Stå på dig- annars gör någon annan det! Kram!!

Lisa Christensen sa...

Tack för ditt stöd:) Kram!!