3 juli 2008

En midsommarnatt...

Det blev en midsommarhelg som inga andra. Solen var precis på väg upp över Stockholm och årets kortaste natt var till ända när vår lilla flicka föddes.
Vid samma tidpunkt befann sig J på en flygplats i Dubai. Han hade hastigt packat sin väska och begett sig av till flygplatsen på Seychellerna när han fick mitt meddelande. Där lyckades han komma med ett plan till Dubai och sedan till Frankfurt där han i sista minuten fick plats på ett flyg till Stockholm. När han landade var hon redan 14 timmar gammal.
Dagarna innan hon föddes var nervpirrande. Jag var sängliggande och undrade vad som skulle ske. Det var inte så jag hade föreställt mig att hon skulle komma, inte så tidigt...
Trots dramatiken har allt gått bättre än jag någonsin hade vågat hoppas på. Hon kan andas själv och kom ur kuvösen redan efter tre dygn. Det har varit alldeles fantastiska dagar, även om det också har varit en känslomässig berg-o-dalbana. Hon är så söt, som en liten docka. Allt är i miniatyr, men hon mår bra vilket är huvudsaken. Jag kan inte ens beskriva hur lycklig jag är och hur ljuvlig vår pyttelilla dotter är.
Nu hoppas jag bara att allt får fortsätta att vara stabilt.

26 kommentarer:

Basilika sa...

Grattis! Sa underbart! *leende*

Eva sa...

GRATTIS! Jag har följt din blogg en tid (vet att jag borde svarat på den där undersökningen av dina läsare, men så kom något emellan och så glömde jag) och gläds med dig nu! Hoppas att ni fortsätter må bra, hela familjen, och att vi får fler berättelser här på bloggen om hur allt har gått, så småningom.

Millan sa...

Stort grattis till lilla tjejen igen :-). Sa spannande!! Och sa skont att ni mar bra!! Vet ni varfor hon foddes sa tidigt? Jag gissar att ni har handerna fulla nu men jag ser ocksa fram emot att hora mer nar saker och ting har lugnat ner sig lite!!

Frau Atze sa...

grattis!! Sa underbart en lilla flicka! Jag önskar er allt lycka, njut sa mycket du kan den första tiden gar sa snabbt förbi. Var nästan gratfärdig när jag läste din berättelse om födandet och första tiden med den lilla bb... själv har jag en dotter pa nu 11 manader, allt är fortfarande underbart och varje dag en lycka o lyx. ha det bra

nurseblog sa...

Återigen ett stort grattis! Vad roligt med en liten tjej! Hoppas ni mår bra allesammans och lycka till med allt. Ser förstås fram emot nya inlägg och kanske lite bilder snart :)

Anonym sa...

Åh, vad underbart, jag blir alldeles tårögd. Massa grattis och vad skönt att lilltjejen mår bra! Hoppas du också mår bra. Ta hand om er och uppdatera gärna snart igen... :)

Anonym sa...

GRATTIS till er båda och till en ljuvlig lilltjej
Ta hand om er och hoppas att vi får se en bild på det lilla undret snart!!
Kram

Anonym sa...

Grattis! Har ni kommit på något namn än? :)

Miss Marie sa...

Åh, jag blir också alldeles tårögd! Så skönt att höra att hon och du mår så bra trots att det blev en tidig födsel. Hoppas, precis som alla andra, att ni delar med er av en bild sen, men förstår att ni har fullt upp! =) Många lyckönskningar till er alla!

Anonym sa...

Åh vad underbart! Jätte stort grattis, vad härligt att allt har gått så bra, blev så glad när jag läste ditt inlägg! Stor grattis kraam!!!

Nadia sa...

Grattis och vad skönt att allt gick bra!
Har hon fått något namn ännu?
MIn son föddes också förtidigt, förvisso bara sex dagar men ändå...man blir liksom lite tagen på sängen

Pumita sa...

Oj, vad hon hade bråttom till världen, lilla prinsessan! Kan tänka mig att det var omtumlande utöver det vanliga. Skönt att allt gick bra! Är också nyfiken på vad hon ska heta.

Anonym sa...

Många varma kramar till dig och din familj. Och grattis. Ha det så underbart nu med ert lilla mirakel. Och sköt om er. Kram.

Sara sa...

En liten prinsessa! Jag kan inte hejda tårarna; så fantastiskt det måste kännas!

Thérèse sa...

Åh vad underbart , jag sitter här med ett leende och läser. Stort grattis!

Anne sa...

Grattis Lisa! Jag är så glad för er skull och en liten flicka dessutom.

Kent Filppu sa...

Grattis. Skönat att allt gick bra till sist.

Tankevågor sa...

Hoppas allt är bra med er! Så himla skönt att hon inte behöver kuvösen.

Har ni bestämt namn än?

Grattis än en gång!

Anonym sa...

NYBLIVEN MAMMA och allt vad det innebär GRATTIS igen!!
och vännen Du har fått en
NOMINERING att hämta!!
KRAM!!!!!

Anonym sa...

Sorry glömde skicka med:
http://sannasegna.blogg.se/2008/july/jag-har-fatt-en-nominering.html
KRAMISAR!!!!

Det Mörka Hotet sa...

En otroligt stor och varm grattiskram till hela familjen och till den lilla dottern säger bara: "Lycka till med föräldrarna"!

Så glad jag blev nu!!

Lisa Christensen sa...

Tack så jättemycket för alla kommentarer! Hinner inte svara er alla individuellt eftersom jag bara tittar förbi en kort stund, men allt är bra. Vår lilla flicka växer varje dag och jag längtar tills hon blir större och vi får komma hem. De vet inte varför hon föddes för tidigt, hon var kanske rastlös som vissa andra i familjen ;) Vi är otroligt lyckliga, kan bara sitta och titta på henne i timmar...

Återkommer snart!
/Kram

P.S. Tack så mycket för nomineringen, Sanna :)

nina sa...

Nu är jag väldigt sent ute förstås, men ett JÄTTEGRATTIS till tjejen!!!

Kan förstå att allt är omtumlande och underbart på samma gång. :-) Och vilka timmar J måste ha haft på flyget dit...

Lisa Christensen sa...

Nina: Tack, det är helt fantastiskt! Och ja, det var lite stressande för honom :)

Anonym sa...

Vet att hon har funnits ett tag nu, men vill ändå säga stort grattis :)

Lisa Christensen sa...

Tack, Tezz! :D