5 januari 2007

Fredag

Nya dagar. Tiden går så fort. När man var liten kändes tiden så långsam, men så var också ett år en fjärdedel av ens liv då man var fyra år. Tiden är alltså relativ och krymper verkligen med åren. Det var ju det man blev varnad för av de äldre när man klagade över att det var så långt till nästa jul.

Men att denna vecka har gått fort och att det redan är fredag är inget jag klagar över.

Jag borde kanske läsa engelska böcker, se engelska filmer för att komma i stämning och ta omvägen via fiktionen för att skaka lite liv i London. Eller så ska jag bege mig ut i verkligheten, gå på alla de där musikalerna och muséerna som jag tänkt – roligheter som hänger över mig som ett dåligt samvete. (Jag är ju kulturvetare och måste leva upp till mitt namn! – Utöver mina socialantropologiska studier av engelsmän förstås...) Jag har i alla fall bestämt mig för att jag denna vinter ska åka skridskor på Somerset House eller National History museum!

Inga kommentarer: